Drama Leaves

söndag 23 juli 2017

Halloj!

Man skulle ju kunna tro att jag/vi lämnat trädgården med tanke på frånvaron av blogginlägg men så är inte fallet. Det är den "nya datorn" som ställer till det... men ni hittar mig även på Instagram som "livetsladjeamnen" där uppdateras det desto flitigare

Men nu gör vi ett försök och kör en resumé;

Efter en mild vinter följde en sen vår men i slutet av mars blommade vårblommorna för fullt


April och tulpanernas tid närmade sig. Med tanke på att jag grävt ner drygt hundra nya tulpanlökar förra hösten så var det en spännande tid


I Brunnsrabatten var trängsels stor (som vanligt)


Magnolian blommade i mängder (förra året hade den EN blomma) men tyvärr kom det en rejäl frostknäpp och förstörde dem alla!


Och vi bjöds på en mängd vackra bladutspring



Maj gjorde entré och det var verkligen vårvindar friska, så pass att många växer vek sig av vinden


Den årliga städningen av växthuset där golvet blir i allt sämre skick (förbaskade myror till att kunna förstöra)


Perennerna drog iväg när solen tittade fram 


Fruktträden stod i blom och vi gick in i juni månad



Efter midsommar "råkade" jag köpa en ny kamera... 


Så nu blir det förhoppningsvis lite lättare och roligare att blogga igen 


Juli månad och sommarvärmen lyser med sin frånvaro


vi testar oss fram för att lära känna varandra Canon och jag


Det envisa blåsandet gör att Ginnalalönnen, till höger, fortfarande står kvar. Inte vågar man fälla den när det blåser så!




Körsbären mognar 


Det är frodigt men torrt 


Vi blev med "pool" det känns mindre trist om man låtsas att det är en pool men i själva verket är det utrotning av rotogräs som gäller... och ytterligare en presenning ska läggas på.


Flädieäpplen är det gott om även i år







Växthusträngsel som sig bör



Och djurlivet i trädgården är rikt


Det har varit ett lite tufft år både på jobbfronten och privat(välmåendet har inte varit på topp) men "det som inte dödar härdar" säger man ju så nu hoppas vi att vinden har vänt och att resten av året blir så mycket bättre.

Nu kallar soffan, kaffet och makens sällskap - njut av kvällen så ses vi förhoppningsvis igen inom kort

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)