Drama Leaves

fredag 1 maj 2015

Jag kan inte se mig mätt..

Jag fascineras av allt det vackra... och har svårt att låta bli att bara stå och titta, insupa ögonblicket, låta bilderna fastna på näthinnan och på kamerans minneskort...
Just nu är det så otroligt vackert att jag önskar att man kunde stanna tiden för en stund...  

Papegojorna är på g..
De japanska lönnarna är underbara, här 'Katsura'
Bronsrodgersia
Druvfläder??? som maken köpte på Zetas (ska kolla upp namnet)

Vårt "lilla" Valnötsträd

Ännu en japan ' Osakazuki'


Körsbärsblom

Senaste japanska fyndet vars röda stammar verkligen tilltalar mig!



Dags att skörda rabarber (tog den första blomstängeln på dem idag!)
Vitlöken frodas
och fjorårets persilja ser fin ut 
Ginnalalönnen jag stammade upp tidigare i vår verkar må bra
Gyllenlönnen
Och den med det svåra namnet...
'Orange dream'
'Dissectum'
Och 'Eskimo sunset'


Brunnsrabatten sedd från entrésidan...
(namnen som saknas kommer inom kort)

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Japanska lönnar är underbara och inte minst nu när löven börjar komma.
    Hoppas du får en fortsatt fin helg i din trädgård!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Vilken bildkavalkad! Och vad mycket fint du har på gång! Nu njuter vi av våren och allt som spirar där ute. Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  3. Ja, nu får man "skynda" sig att njuta, eller kanske mer rätt att säga att man lugnar ner så man hinner njuta, för plötsligt är denna tiden förbi, än en gång.
    Härliga bilder!

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)