Drama Leaves

måndag 23 mars 2015

Ute i växthuset

Där står övervintrarna i sina krukor lämnade åt sitt öde...
Faktum är att jag faktiskt kommit ihåg att titta till dem flera gånger i vinter!
 Idag sken solen så vackert på mig som satt här inne med feber och frossa att jag lockades ut 
Den lilla krukrosen (ni vet dom man köper i mataffären på våren när suget efter växtlighet är som störst) har minsann överlevt!
 Den flikbladiga lilla Japanska lönnen 'Filigree lace' längtar ut men det får allt bli lite varmare om nätterna först
 T.o.m buxbomen har börjat växa
 Lagern däremot fick flytta längre ifrån glaset och den tuffa vårsolen/värmen eftersom bladen i topparna började se torra/brända ut

Och de krukodlade Hostorna är på G, att odla i kruka har sina fördelar :D

Den där solen som lockade ut mig glömde tala om att vinden var bitande kall och mer än bevattning av krukorna och en väldigt snabb fotorunda blev det inte!

Sen skyndade jag mig in, drack nybryggt kaffe och grädda mig ett par våfflor - mums!

3 kommentarer:

  1. Oj va de spirar där ute! Krya på dig! <3

    SvaraRadera
  2. Härligt med grönska i växthuset! Jag försöker hålla till där med mina frösådder, men de får vackert följa med in i värmen direkt efter sådd/omskolning.

    SvaraRadera
  3. Hello gittan girl !
    You are so lucky to have a place for your pots and how pretty are they to see them alive and healthy right now!
    I am so in need to see something other than ice and snow .. fingers crossed that Spring (REAL Spring) will drag itself over here and I can look at the garden !
    Joy : )
    PS .. I have to look up that Japanese Maple !

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)