Drama Leaves

måndag 23 februari 2015

"Tantvarning"

Underbar, lediga måndag...

Visst gårdagens vackra och varma vårväder lyser med sin frånvaro idag men vad gör väl det att det regnar och blåser, jag är ju ledig oavsett :)

På dagens agenda stod att införskaffa lysrör till plantorna och att luncha med ena dottern. 
Så i morse gick jag ner för att mäta lysrören.
Tittade till sådderna och snurrade ett kvarts varv på dem i fönstret... sen körde jag till stan. Nästan framme kom jag ju på att jag ju glömt mäta, så istället för att åka till det tråkiga varuhuset med lysrör tog jag en tur till växtcentrat för att se om de fått in några sticklingar.


Inte fanns det mycket i sticklingsväg men ett par fuchior blev det och närmre kassorna sprang jag på ett par fina engelska pelargoner som också hamnade i korgen :) en vackert lila och en mörks sammetsröd (färgerna kommer inte till sin rätt på bilden) 


Strax puttrar en enkel variant av gulaschsoppa på spisen - passande en ruggig dag som denna och dessutom förbaskat gott!

Ha det fint 

10 kommentarer:

  1. Stod och tummade på ett par fuscha-sticklingar. Köpte aldrig. Har så det räcker. Egentligen. Men nu ångrar jag mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fuchsior vill jag inte vara utan och eftersom jag avlivat de gamla så effektivt i vinter måste jag ju köpa nya :)

      Radera
  2. Har lyckats undgår lockelserna i blomsterhandeln, men jag ska väl kanske så min på "fådda" påse med luktärtsfrön. Har sått såna förr och lyckats! Men sen ska jag köpa blomsterböna och så också - om jag hittar några här på ön!! Ska slå på stort.....´*fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland överraskar man sig själv Sussie ;)

      Radera
  3. Hello there Gittan girl ! Long time no see ;-)
    I can't find a translate button but by the looks of your post you are getting ready for the garden season with some very pretty plants ! .. you mentioned you have not had a real winter there ? Now how strange is that!
    You can have mine any time you want it !! LOL
    Good luck with the plantlings !!
    Joy : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Joy, yeah, it´s been a while! The button is there, on the right side ;) Winter.. no you may keept it! We´re in to an early spring <3

      Radera
  4. Svar
    1. Absolut inte Hannele! Men pellisar är då rakt inte min typ av blomster ;)

      Radera
  5. Jaha, jag kan sälla mig till tantgänget med pelargoner och sticklingar. Vi vet minsann vilka guldkorn livet bjuder på. ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är gift med en pellisfarbror ;) Själv föredrar jag Fuchiorna och att köpa sticklingar är roligare eftersom man då dessutom kan göra många fler av dem innan det är dags att plantera ut dem

      Radera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)