Drama Leaves

måndag 7 oktober 2013

Än blommar minsann en hel del!

Några av rosorna kämpar på och vi klipper gärna av en blomma och tar in för att kunna njuta av doften
 'Iceberg', 'Whiskey'
 och 'Rhapsody in Blue'
 Den lilla låga Kärleksörten
 och den vanliga 
 Trådpilörten har knoppar på G...
 Och Vaxklockan kämpar på
 En av Änglatrumpeterna slog ut sin 1:a blomma igår!
 Ulletternellen runt Ullungrönnen
 Men blir Ulletternellerna alltid så spretiga? 
Ett par av Stjärnflockorna blommar en andra gång

 Och Skäggbusken är som vackrast just nu
 Citronsolrosorna är långblommare! 
(ser ni min brokbladiga lönn bland dem?)
En av Rudbeckiorna blommar än
 Och favoriten, Höstsilveraxen!!!!!! Doften är UNDERBAR
 Klippstånds
 Och den lilla Spireabusken som vi har för bladens skull (den vackra, skimrande färgen har dock försvunnit nu)
 Och vad är detta då? Sköldpaddsört??????
 Den nya Flilandshibiscusen
 och en av Funkiorna
 Sen blommar förstås i princip alla trädgårdens gräs icke att förglömma

10 kommentarer:

  1. Milda makter!! Det var mycket som fortfarande blommar hos dig! Mina minisolrosor har definitivt lagt av, men Citronsolrosor kanske beter sig annorlunda? Jag får kolla upp, de var ju minst lika vackra dessutom!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Citronsolrosorna blommar länge men de blir nästan 2 meter höga så de är ju knappast några minisar ;)

      Radera
  2. breedsO – det var ordet jag skulle skriva i "kommentarskontrollen". Nästan som "bredså", lite kul bara! Hoppas du tycker det också! ;-)

    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... jodå, jag brukar allt le åt de ord man skriver där ibland. Klart de menade bredså :P

      Radera
  3. Visst har vi en fantastisk höst med mycket som blommar samtidigt som somt fått höstfärger. Det gör sig bra på bild. Tack för turen i din trädgård. Och jo... silveraxen är favoriterna så här års :-) Ha det gott! /Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höst färgerna kom nästan lite tidigt i år tyckte jag men det hänger kanske ihop med att det varit så torrt hela året...

      Radera
  4. Underbart. ..
    Kram/kullervilla

    SvaraRadera
  5. Det är ju faktiskt riktigt mycket som blommar fortfarande. En mild och snäll höst har vi.
    Flera fina rosor.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag njuter av både väder och allt vackert. Tids nog är det dags för mig att "gå i idé" och invänta den lite varmare årstiden - hoppas dock att vintern inte blir lika lång i år! Kram

      Radera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)