Drama Leaves

måndag 13 maj 2013

Här händer det saker!

Trädgårdslusten har åter infunnit sig (jag var lite orolig för en stund) men jag, som de flesta andra, hinner inte alls allt jag skulle vilja nu!

Igår rensade jag maskrosor, hela dagen... Många maskrosor fanns det! Och jag tog inte en enda av dem i gräsmattan...

Jorden till växthus och krukor tog slut häromdagen och idag beslutade jag mig för att hämta hem mer
 - 500 liter blev det! Det lär ju inte räcka men vi får nog ta den stora bilen nästa gång, min V40 går nog på hasorna om jag knör in mer än så ;)
 Och jag skulle bara ha jord, inget mer!

Det gick ju bra...
 När man tvingas passera alla Japanska lönnar på väg bort till jorden...
 och det står ett stort exemplar som jag inte har och och som BARA kostar 199:-
Då blir det som det blir...

Planteringsplats får jag avvakta eftersom jag såg i eftermiddag att alla lönnar utom 'Katsura' slagit ut. Den är iofs grön om man skrapar på barken längre ner men det har jag sett förr...
Oavsett, 'Sangokaku' - välkommen hem till oss <3 p="">

2 kommentarer:

  1. nä,nu hinner man knappt med att blogga
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jo, "bara" köpa jord, det har man ju hört (sig själv säga) förr...=)
    Vad härligt att du fått lusten tillbaka!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)