Drama Leaves

tisdag 5 februari 2013

Malmö Garden Show 2012


2012-06-03

Äntligen kom vi iväg till Malmö Garden Show!
Massor av försäljare av både växter och ätbart dvs. bröd, sylt, saft etc. fanns att köpa på Mölleplatsen för den som så önskade och det gjorde jag ju, ett par lite udda perenner fick allt följa med oss hem
Visningsträdgårdar med både vackra och fula inslag (vem sjutton kom på att ställa dom fula plaststolarna där?)

En plantering helt i min smak... Rost och grönt i frm av Japanska lönnar, Alunrotsplantor, Bambu m.m - I Like That!
Sen måste man ju ta en sväng i Slottsträdgården när man ändå är där.
Snyggt med stammen som kant..

Mjukt böljande gräs mot strama, vassa blad (minns inte vad det var just nu)
Stadsträdgårdsmästaren John Tayler fanns naturligtvis på plats
Slottet Malmöhus, Nordens äldsta bevarade renässansslott som stod färdigt vid 1500-talets mitt Mer om detta kan du läsa här


Även i år blir det Malmö Garden Show, 31 Maj - 2 Juni (lätt att komma ihåg, det börjar på vår bröllopsdag)

Ha nu en fin kväll / Kram gittan

3 kommentarer:

  1. smaken e ju som baken delad,nä,stolarna är inget för mej heller
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Kul att få se, var inte där förra året, men har sett fram emot detta.
    Det börjar ju på vår bröllopsdag också.
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Den får man ju inte missa, det ser väldans trevligt ut!
    Ha en bra helg!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Till er som skriver ett par rader vill jag bara säga att det gör mig så glad, och jag besvarar oftast dem alla!
Har du ingen egen blogg, klicka i Anonym så går det bra att lämna en kommentar ändå =)